• تاریخ انتشار : 1402/05/02 - 16:46
  • بازدید : 209
  • تعداد بازدیدکننده : 200
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
روابط عمومی

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های طب سنتی و ایرانی در توریسم سلامت

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های طب سنتی و ایرانی در توریسم سلامت

  جلسه هیئت رییسه در دانشکده طب سنتی  با حضور دکتر علیرضا زالی رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وهیات همراه  روز دوشنبه دوم مرداد ماه 1402برگزار شد.

دکتر علیرضا زالی  در جلسه هیئت رییسه که صبح امروز در دانشکده طب سنتی برگزار شد، از تلاش‌های تمامی اساتید برای ارتقای جایگاه این دانشکده تقدیر کردند و فرمودند: بسیاری از توفیقات این دانشکده مرهون تلاش های بانوان علمی است.

وی با اشاره به اینکه این دانشکده نیاز به دگردیسی در دو حوزه آکادمیک یا توسعه رشته‌ای و سرویس خدماتی دارد، ادامه داد: در این زمینه باید استراتژی نوین تدوین و در هیئت رییسه مطرح شود تا خدمات ارایه شده در شأن دانشکده باشد. 

دکتر زالی نقطه قوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای حرکت در مسیر بین‌المللی سازی را، وجود دانشکده طب سنتی و ایرانی دانست و افزود: صاحب نظران این حوزه باید تلاش کنند تا برنامه‌ای بروز و صحیح تدوین شود، حتی می‌توان حضور نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران در دانشکده طب سنتی و آشنایی با فعالیت های آموزشی و خدماتی را یکی از همین برنامه‌ها در نظر گرفت.

رییس دانشگاه همچنین برای توسعه خدمات درمانی در مراکز درمانی و همکاری با حوزه بهداشت و phc یا مراقبت‌های بهداشتی اولیه، طراحی پکیجی جامع و کامل از سوی دانشکده طب سنتی را ضروری دانست.

دکتر زالی همچنین ماموریت‌گرا شدن دانشکده طب سنتی دانشگاه را قابل تقدیر دانست و ضمن اشاره به نقش تغییر الگوی زندگی سالم در درمان بسیاری از بیماری‌ها، توجه به دانش طب سنتی در بیماری سرطان را ضروری دانست.

رییس دانشگاه با بیان اینکه بهره‌گیری از علم طب سنتی و ایرانی در حوزه تغذیه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، بر لزوم ارایه بسته ارتقایی برای مرکز رشد فرآورده طبیعی و طب مکمل دانشگاه تاکید کرد.

دکتر زالی همچنین ادامه داد: جای خالی حوزه طب سنتی و ایرانی در توریسم سلامت باید هرچه سریعتر پر شود و با نگاه به ظرفیت این دانش گسترش یابد.

 رییس دانشگاه در پایان توجه بیشتر به موضوعات فرهنگی، تعریف و راه‌اندازی رشته‌های متعدد در این دانشکده، به کارگیری نیروی انسانی توانمند، برگزاری تورهای دانشجویی برای آشنایی با گونه‌های گیاهی کشور و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی botanical farm توسط معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت توسعه مدیریت و منابع را نیز ضروری دانست.

دکتر محمدرضا سهرابی معاون امور بهداشتی دانشگاه نیز در این جلسه در خصوص تولید محتوای آموزشی با همکاری گروه آموزش ارتقای سلامت معاونت بهداشت و دانشکده طب سنتی دانشگاه اعلام آمادگی کرد.

دکتر سمیه اسماعیلی معاون دانشجوی و فرهنگی دانشگاه نیز از تلاش‌های دانشکده طب سنتی به منظور ترویج فرهنگ طب ایرانی در بستر باشگاه فرهنگی خانواده دانشگاه تقدیر کرد و پیشنهادهایی در خصوص برگزاری اردوهای دانشجویی برای بازدید از دانشکده، مرکز رشد و صنعت داروسازی گیاهی ارایه داد.

در ادامه دکتر محمود خدادوست با اشاره به ضرورت راه‌اندازی رشته‌های جدید در دانشکده، از آمادگی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه برای حمایت از دانشکده طب سنتی خبر داد.

دکتر شاهین شادنیا قائم مقام معاونت آموزشی دانشگاه نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت توجه اعتباربخشی آموزشی در دانشکده طب سنتی، بر ضرورت راه‌اندازی گروه آموزشی جدید در این دانشکده تاکید کرد.

دکتر علی حائری مشاور رییس دانشگاه نیز ارتقای سطح خدمات  در حوزه توریسم درمانی در منطقه ضروری دانست

دکتر مژگان تن‌ساز رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت 2 گروه آموزشی داروسازی سنتی و طب سنتی در دانشکده با پذیرش دانشجو در دوره های دکترای تخصصی این گروه‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه دانشجویان، پزشکان و عموم مردم، گزارش مختصری از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ارایه داد.

وی در ادامه به پیشنهاد ایجاد و راه اندازی رشته‌های فرآورده‌های طبیعی در مقطع کارشناسی، Herbal Medicine در مقطع کارشناسی ارشد ویژه متقاضیان غیر ایرانی و فلوشیپ بین رشته‌ای آنکولوژی تلفیقی نیز اشاره کرد.

دکتر تن ساز تصریح کرد: برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی، ورزشی، کتابخوانی،جشنواره غذای سالم، جشنواره طب ایرانی، برگزاری مراسم مناسبتی و فرهنگی، اردوهای علمی و فرهنگی و راه اندازی باشگاه کتاب یار مهربان از جمله اقدامات فرهنگی دانشکده است.

رییس دانشکده طب سنتی اظهار کرد: در راستای پاسخگویی اجتماعی، کارگاه‌های آموزش سبک زندگی سالم، مشارکت در برنامه های رسانه‌ای و تولید مطالب آموزشی در شبکه‌های مجازی به منظور ارتقای سطح سواد عموم جامعه، راه اندازی پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون، مرکز خدمات طب سنتی ویژه بیماران کرونایی، راه اندازی پایگاه مشاوره آنلاین حمایت از نسل آینده (محنا) خدمات سلامت محور، ویزیت و مشاوره‌های پزشکی و همکاری با معاونت دانشجویی و فرهنگی از دیگر خدمات دانشکده محسوب می‌شود

دکتر تن ساز از تعیین اولویت‌های پژوهشی بر اساس ماموریت‌ها و معرفی سه طرح اثرگذار مرکز رشد فرآورده های طبیعی و طب مکمل و دانشکده طب سنتی از سوی وزارت بهداشت، انتشار 68 مقاله، قرارداد با شرکت‌های دارویی به منظور تقویت ارتباط با صنعت، راه اندازی مرکز رشد فرآوردهای طبیعی و طب مکمل دانشگاه و شروع به کار شرکت‌ها از سال 1401، ارایه خدمات آزمایشگاهی در مرکز تحقیقات طب سنتی، تولید 32 داروی پروتوتایپ، استفاده از نتایج مطالعات حیوانی در کارآزمایی‌های بالینی بعد از بررسی سمیت داروهای سنتی و انتشار ژورنال مشترک با انجمن فارماکوگنوزی ایران و مرکز تحقیقات طب سنتی و مفردات پزشکی نیز خبر داد

رییس دانشکده طب سنتی در پایان به نوسازی و بهسازی فضای فیزیکی و تجهیزات فنی و آزمایشگاهی، همکاری با دانشکده تغذیه و شرکت در نمایشگاه بین المللی گردشگری سلامت نیز اشاره کرد.

در حاشیه جلسه هیئت رییسه، سالن ورزشی تلفیقی با طب ایرانی با نام «حس خوب بهشتی»  در دانشکده طب سنتی افتتاح شد.

همچنین پیش از اقامه نماز مراسم عزاداری و پرچم گردانی در نمارخانه دانشکده برگزار شد.

 

 

 

  • گروه خبری : عمومی,آرشيو اخبار
  • گروه خبری : 129554
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب