• تاریخ انتشار : 1400/08/17 - 11:24
  • بازدید : 57
  • تعداد بازدیدکننده : 56
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
روابط عمومی دانشکده طب سنتی:

مراسم تکریم و معارفه ریاست دانشکده طب سنتی در دانشگاه برگزار شد.

دکتر زالی: طب ایراني از خطوط مقدم برای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ، دکتر زالی در مراسم  تکریم و معارفه رییس دانشکده طب سنتی  با اشاره به تاریخچه تاسیس دانشکده طب سنتی گفت: امروز این دانشکده به درخت تناور و شجره طیبه پژوهشی و آموزشی و درمانی در حوزه طب سنتی مبدل شده است و علاوه بر تربیت فراگیر، نقش مهمی در توسعه و ارتقای این رشته در کشور دارد.

 

وی طب ایرانی را یک گنجینه دانشی متعالی ذکر کرد که ایران حرفهای بسیاری  در این حوزه در عرصه جهانی دارد و برای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم، طب ایرانی را یکی از جبهه های اصلی در خطوط مقدم دانست .

 

دکتر زالی با اشاره به اقبال عمومی نسبت به طب سنتی افزود: با توجه به این که طب ایرانی به داخل خانه ها، فرهنگ اجتماعی، روابط بین افراد، ساختارهای درونی و اجتماعی و خانوادگی نقب می زند، باید با استفاده از ظرفیت های متعالی طب ایرانی در راستای اصلاح سبک زندگی مردم گام برداریم.

 

دکتر زالی ضمن تقدیر از تلاشها و خدمات ارزنده دکتر رسول  چوپانی به دستاوردهای سترگ وی در حوزه های آموزشی، پژوهشی ، خدماتی و درمانی در دانشکده طب سنتی اشاره کرد و  دکتر چوپانی را از روسای موفق و مبرز با توفیق کامل در حوزه طب سنتی دانشگاه و فردی مسئولیت پذیر، نوآور، متخلق، دارای جسارت حرفه ای اجتماعی و اجرایی برشمرد که کارهای نوآورانه و بدیعی را در این دانشکده انجام داده است.

 

وی در ادامه ضمن معرفی دکتر مژگان تن ساز به عنوان رییس جدید دانشکده طب سنتی اظهار امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت ها و خردجمعی شاهد پیشبرد اهداف و تعالی و اعتلای دانشکده طب سنتی باشیم.

 

ترویج طب ایرانی ، تولید شواهد متقن و علمی،  استفاده از ظرفیت طب ایرانی در حوزه phcو مراقبت های اولیه بهداشتی، استفاده از طب سنتی به صورت تلفیقی در درمان بیماران، گسترش پژوهشهای بالینی و مبتنی بر نتیجه در حوزه طب سنتی، نهادینه سازی فرهنگ خودمراقبتی با استفاده از ظرفیت طب ایرانی،  تسریع راه اندازی مرکز رشد طب سنتی، گسترش و بازآفرینی اقدامات صورت گرفته در حوزه کرونا برخی از تاکیدات رییس دانشگاه دراین نشست بود.

 

دکتر زالی در خاتمه سخنان خود با اشاره به انجام  ریل گذاری و زیرساختهای مناسب آموزشی و پژوهشی و خدماتی توسط دکتر چوپانی در دانشکده طب سنتی از تلاش های وی تقدیر کرد و همچنین برای دکتر مژگان تن ساز در اجرای مسئولیت محوله آرزوی توفیق کرد .

 

 دکتر رسول چوپانی رییس سابق دانشکده طب سنتی در این نشست ضمن تقدیر از حمایت های رییس دانشگاه و اعضای هیئت رییسه در دوران تصدی مسئولیت سه ساله خویش،  به  برنامه ریزی های صورت گرفته در این دانشکده در راستای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم اشاره کرد .

 

وی متواضعانه از همکاری و تلاش اعضای هیئت علمی و همکاران دانشکده طب سنتی تقدیر کرد که با تمام توان  تلاش خود را برای پیشبرد اهداف مذکور به کار بستند.

 

دکتر چوپانی  طب سنتی را گنجینه بسیار ارزشمند و بزرگی برشمرد که می تواند به ارتقای سلامت مردم جامعه، اصلاح سبک زندگی افراد و کاهش هزینه های حوزه سلامت کمک شایانی کند.

 

وی همچنین درخصوص ملزومات مورد نیاز برای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم، فرهنگ سازی های درخصوص هزینه فایده در جامعه دانشگاهی و اداری، آموزش ها و پژوهشهای کاربردی  و مفید به فایده مطالبی را مطرح کرد.

 

دکتر چوپانی در خاتمه سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش و حمایت های  تمامی همکاران دانشکده طب سنتی  و آرزوی توفیق برای دکتر تن ساز در اجرای مسئولیت محوله اظهار امیدواری کرد حضور وی باعث پیشبرد اهداف و اعتلای  این دانشکده شود.

 

دکتر مژگان تن ساز رییس دانشکده طب سنتی نیز ضمن تقدیر از حسن اعتماد ریاست دانشگاه از تلاشها و خدمات ارزنده دکتر چوپان در دوران تصدی مسئولیت دانشکده تقدیر کرد.

 

وی دکتر چوپان را فردی متخلق، صادق، متعهد، متخصص، با گذشت و مسئولیت پذیر برشمرد  که علم طب سنتی را به سطح جامعه کشاند و در سه سال گذشته با انجام اقدامات خلاقانه و نوآورانه، دستاوردهای چشمگیری را در حوزه طب سنتی ایجاد کرد.

 

دکتر تن ساز راه اندازی دوره های آموزشی آنلاین پزشکان عمومی و آموزش ۱۰۰۰ پزشک عمومی، برگزاری دوره آموزشی آنلاین ماماها با حضور ۱۰۰۰ ماما از سراسر کشور، راه اندازی شبکه تحقیقاتی طب سنتی ، راه اندازی حیوانخانه در دانشکده طب سنتی، راه اندازی مرکز مشاوره بیماران کرونایی بر پایه طب سنتی، اخد مجوز مرکز رشد طب سنتی ، برگزاری دوره های آموزش عمومی برای مردم مناطق محروم، راه اندازی مشاوره تلفیقی طب سنتی بیماران کرونایی در بیمارستان پاکدشت، راه اندازی دوره توانمندسازی متخصصان طب سنتی در اعمال یداوی  را برخی از دستاوردهای دکتر چوپانی عنوان کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به جو صمیمانه دانشکده طب سنتی، تفکر  تمام اعضای دانشکده را خدمت به مردم و جامعه دانست و از تلاشهای دکتر چوپانی در پیشبرد اهداف این دانشکده تقدیر وبرای وی در تمام مراحل زندگی حرفه ای و فردی آرزوی توفیق کرد.

در خاتمه این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خدمات دکتر چوپانی تقدیر شد و ابلاغ دکتر مژگان تن ساز نیز قرائت و به وی اهدا شد.

 

مراسم تکریم و معارفه رییس دانشکده طب سنتی صبح امروز دوشنبه ۱۷ آبان ماه با حضور دکتر زالی رییس دانشگاه و اعضای هیئت رییسه دانشگاه و جمعی از اعضای هیئت علمی این دانشکده در تالار شهیدبهشتی برگزار شد.

  • گروه خبری : عمومی,آرشيو اخبار
  • گروه خبری : 109824
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب