• تاریخ انتشار : 1400/11/16 - 13:23
  • بازدید : 98
  • تعداد بازدیدکننده : 97
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی دانشکده طب سنتی:

طراحی الگوی ورزشی بومی‌سازی شده بر اساس مبانی طب‌ایرانی

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از تدوین الگوی ورزشی بومی بر اساس مبانی طب ایرانی خبر داد.

روابط عمومی دانشکده:

طراحی الگوی ورزشی بومی‌سازی شده بر اساس مبانی طب‌ایرانی

به گزارش روابط عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت؛ دکتر نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به این‌که ورزش در طب ایرانی یکی از مهم‌ترین اصول شش‌گانه حفظ سلامتی است؛ گفت: حکمای بزرگ طب‌ایرانی همچون بوعلی سینا، حکیم جرجانی، عقیلی شیرازی و علاءالدوله رازی ورزش را مهم‌ترین عامل حفظ و ارتقاء سلامتی برشمرده‌اند.

وی افزود: در صورتی ‌که ورزش به صورت اصولی و صحیح انجام بگیرد مقوّی و اصلاح کننده بدن است. در منابع طب ایرانی علاوه بر توصیه کلی به ورزش در خصوص مبانی و اصول ورزش، نوع ، زمان و میزان ورزش و اقدامات قبل و بعد از آن نیز توصیه هایی وجود دارد.

دکتر حسینی یکتا اظهار داشت: کارگروه ورزش  دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به دلیل اهمیت  ورزش در سلامت مردم، از سال گذشته تاکنون طراحی و تدوین الگوی ورزشی بومی‌سازی شده بر اساس مبانی طب‌ایرانی را در دست تهیه دارد. این کارگروه متشکل از متخصصین طب ایرانی  و متخصصین مرتبط با حوزه ورزش می باشد که با نگاهی جامع و با در نظر گرفتن تمام زوایای این موضوع، همچنین با احاطه بر هر دو حوزه دانش طب ایرانی و طب رایج،  این مهم را در دستور کار دارد.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان این ‌که در طب‌ایرانی، سلامت روح و روان به اندازه سلامت جسم در حفظ  تندرستی افراد نقش دارد، تصریح کرد: حکمای بزرگ ما همچون ابن‌سینا ورزشی را مناسب می‌دانند که علاوه بر جسم، بعد روحانی را نیز در نظر بگیرد؛ لذا الگوی ورزشی بومی ما نیز بر همین اساس طراحی و تدوین شده است و جنبه های ملی، مذهبی و حماسی مرتبط با تمدن کشور عزیزمان هم در آن  قرار داده شده است.

وی افزود: این الگوی ورزشی، کوتاه مدت و بدون نیاز به امکانات طراحی شده تا همه افراد با شرایط  جسمی، مزاجی و شغلی مختلف بتوانند در بین کارهای روزانه و در هر زمان و مکانی آن را انجام دهند.

  • گروه خبری : آرشيو اخبار,طب سنتی در رسانه\u200Cها
  • گروه خبری : 113367
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب