• تاریخ انتشار : 1399/03/16 - 19:40
  • بازدید : 87
  • تعداد بازدیدکننده : 65
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی دانشکده طب سنتی:

صدور مجوز و کداخلاقی برای۱۷ طرح پژوهشی کرونا با رویکرد طب سنتی

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تصویب کد اخلاق و صدور مجوز برای ۱۷ طرح پژوهشی کرونا با رویکرد طب سنتی، خبر داد.

دکتر حسین رضایی‌زاده، رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از شیوع کرونا ادعاهای زیادی در رابطه با درمان کرونا از طریق طب سنتی و طب اسلامی مطرح شد به‌طوریکه بیش از ۲۰۰  ادعا  به وزارت بهداشت ارائه شد که از این تعداد ۶۸ مورد توجه در قالب یک طرح پژوهشی یا پروپوزال ارائه شده‌اند.

وی افزود: از ۶۸ طرح نهایی هم، ۱۷ مورد تصویب شده و مجوزهای لازم برای انجام کار آزمایی بالینی و کد اخلاقی (IRCT) را دریافت کرده که البته ممکن است هر یک از این طرح‌ها در چندین مرکز مورد مطالعه قرار گرفته باشند.

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: طرح‌های ارائه شده در مرحله تحلیل قرار گرفته‌اند که باید از نظر علمی باید منتظر ارائه گزارش و داوری‌ و اعلام نتایج مطالعات به‌صورت رسمی باشیم.

وی متذکر شد: اگر بخواهیم به نتایج این طرح‌ها اشاره کنیم می‌توان گفت، بعضی از طرح‌ها توانسته‌اند طول مدت بستری را مانند مطالعات چینی‌ها کاهش دهد.

رضایی‌زاده ابراز کرد: کاهش روزهای بستری از جمله مشاهدات در درمان تکمیلی با این طرح‌ها بود ولی در کل باید  از نظر علمی منتظر نتیجه نهایی باشیم و از هرگونه پیش داوری جلوگیری شود.  

وی با تاکید بر اینکه طب سنتی در هیچ نقطه دنیا به‌عنوان طب جایگزین مطرح نیست، یادآور شد: طب سنتی به‌عنوان طب مکمل در کنار طب معمول، مورد استفاده قرار می‌گیرد و اصلا ادعای طب جایگزینی در آن مطرح نیست.

 

دريافت  خدمات تخصصی طب سنتی (مزاج شناسی ، کودکان ، زنان و نازایی ، گوارش ، مفاصل ، تغذیه ، پوست و مو ، نورولوژی ، کنترل عوارض سرطان ، چاقی و لاغری).

نوبت گیری : 88776028-021

سفارش فرآورده‌های طب سنتی : 88795153-021

  • گروه خبری : طب سنتی در رسانه\u200Cها
  • گروه خبری : 92726
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب