• تاریخ انتشار : 1399/02/16 - 18:56
  • بازدید : 115
  • تعداد بازدیدکننده : 75
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
روابط عمومی دانشکده طب سنتی:

سبزوار می‌تواند یکی از قطب‌های مهم علم پزشکی سنتی در کشور باشد.

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در سفر به سبزوار، بر فراهم‌بودن زمینه تبدیل شدن این شهرستان به قطب مهم علم پزشکی سنتی کشور با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه این شهرستان در زمینه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و همت مسئولان دانشگاهی، تاکید کرد.

ه گزارش روابط‌عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، دکتر «محمدرضا شمس اردکانی»، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در این سفر، از گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان و امکانات موجود برای دانشجویان، مراکز آموزشیدرمانی دانشگاه، بیمارستان حشمتیه و سلامتکده طب سنتی و داروخانه مستقر در آن بازدید کرد.

وی پس از این بازدیدها، در نشستی با هیات‌رییسه دانشگاه، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در نتیجه پیگیری‌های بسیار خوب و موثر خود موفق به کسب مجوز رشته طب سنتی در مقطع دکترای تخصصی برای پذیرش دانشجو شده است، تاکید کرد: سبزوار هم در علم پزشکی نوین جایگاه خوبی دارد و هم با توجه به اینکه قطب بسیاری از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی است، در پزشکی سنتی نیز می‌تواند به جایگاه خوبی دست یافته و یکی از قطب‌های مهم این حوزه محسوب شود.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه نظام سلامت کشور یک سیستم یکپارچه است و خارج از محدوده وزارت بهداشت و ضوابط آیین‌نامه و دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده، کسی نمی‌تواند به امر سلامت مردم وارد شود، افزود: طب سنتی هم می‌تواند همانند طب نوین، با قاطعیت در بحران‌های حوزه سلامت، از جمله شیوع کرونا، به امر مداوا و حفاظت از سلامت مردم وارد شده و دستاوردهای خوبی در زمینه پیشگیری، خودمراقبتی و کنترل بیماری‌ها به همراه داشته باشد.

وی با قدردانی از تلاش‌های متخصصان طب ایرانی در سراسر کشور که به‌طور فعالانه به عرصه مقابله با کرونا وارد شدند، به پروژه‌های تحقیقاتی در دست اقدام در این زمینه با رویکرد طب ایرانی و مکمل اشاره کرد و گفت: در قالب پروتکل‌های وزارت بهداشت و با گرفتن مجوزهای لازم، درمان‌های مبتنی بر طب ایرانی و مکمل در چندین مرکز درمانی تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به مرحله اجرا وارد شدند که تا کنون با نتایج خوبی همراه بوده‌اند و به امید خدا با کامل شدن روند تحقیقات، به شرایط مناسبی برای مقابله با این بحران در کشور می‌رسیم.

مشاور وزیر بهداشت در حال حاضر۲۰ دانشکده و گروه طب سنتی در دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی کشور مشغول به فعالیت هستند، ابراز امیدواری کرد: با اضافه شدن تعدادی دانشکده جدید به مجموعه دانشکده‌های طب ایرانی سراسر کشور، شاهد افزایش فعالیت‌ها و اقدامات موثر در زمینه توسعه طب ایرانی به‌صورت علمی دانشکده‌های طب سنتی و گروه‌های طب سنتی فعالی داشته باشیم.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ظرفیت ایجاد دانشکده طب ایرانی را دارد

دکتر «حسین رضایی‌زاده»، دبیر بورد تخصصی رشته طب سنتی ایرانی نیز در بازدید از توانمندی‌های سبزوار در حوزه طب سنتی، با بیان اینکه در حوزه طب ایرانی و مکمل 65 ایده پژوهشی در سراسر کشور در قالب پروپوزال نوشته شده‌اند، گفت: تا هفته گذشته، مجموعا ۱۴۴ عنوان طرح پژوهشی در کشور با موضوع کرونا مصوب و موفق به کد اخلاق شده‌اند که از این تعداد، ۱۷ مورد در حوزه طب ایرانی و مکمل و گیاهان دارویی بوده است.

وی افزود: مطالعات در برخی از این طرح‌ها، بیانگر اثرات مثبت در بهبود شرایط بیماران و کیفیت زندگی آنها و یا حتی کاهش مدت بستری در بخش مراقبت‌های ویژه موثر بوده است، اما روند تحقیقات ادامه دارد و پس از مشخص شدن نتایج قطعی مطالعات و بررسی‌ها و تحلیلهای علمی لازم، جزئیات اقدامات اطلاع‌رسانی می‌شوند.

دبیر بورد تخصصی رشته طب سنتی ایرانی با اشاره به رویکرد مثبت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به موضوع طب سنتی، ادامه داد: این دانشگاه با توجه به فرصت‌هایی که پیش از این برای جذب دانشجوی دوره دکترای تخصصی به‌دست آورده و امکانات و زیرساخت‌هایی که فراهم کرده است، ظرفیت ایجاد دانشکده طب ایرانی را دارد.

 

وی تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به وجود مرکز تحقیقاتی مصوب، گروه طب ایرانی فعال و سلامتکده، امکانات و بسترهای خوبی در زمینه آموزش این رشته در این دانشگاه فراهم شده است.

 

دريافت  خدمات تخصصی طب سنتی (مزاج شناسی ، کودکان ، زنان و نازایی ، گوارش ، مفاصل ، تغذیه ، پوست و مو ، نورولوژی ، کنترل عوارض سرطان ، چاقی و لاغری).

نوبت گیری : 88776028-021

سفارش فرآورده‌های طب سنتی : 88795153-021

  • گروه خبری : طب سنتی در رسانه\u200Cها
  • گروه خبری : 91727
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب