چند نکته مهم درباره مزاج

مزاج‌ها طیف هستند، یعنی ممکن است مزاج دو نفر گرم باشد، ولی مزاج یکی از دیگری گرم‌ترباشد.در واقع هیچ دو نفری مزاجشان کاملا مشابه نیست ولی ممکن است نزدیک به هم باشد.
 
مزاج مانند ژنتیک است یعنی هنگام تشکیل نطفه و جنین، مزاج مشخص می‌شودو مزاج پدر و مادر روی مزاج جنین مؤثر است. این را مزاج اصلی یا ذاتی گویند که انسان با آن به دنیا می‌آید.
 
مزاج خوب و بد نداریم. همه مزاج ها مادامی که در محدوده طبیعی خود (که در زمان خلقت فرد، مشخص شده است)باشند و علامت آن، درست کار کردن همه اعضا و عملکردهای بدنی و روانی است، خوب و طبیعی بوده واصطلاحا در  حالت اعتدالی خود قرار دارند.
 
هر شخصی با هر مزاجی دارای شرایط اعتدالی خود بوده که باید در طول عمر خود، با  رعایت سبک زندگی خاص خود، این حالت اعتدالی (سلامتی) را حتی المقدور حفظ نماید. چون مزاج افراد با هم متفاوت است، لاجرم سبک زندگی ایشان نیز متفاوت خواهد بود که این، اساس و جان طب سنتی است در حفظ سلامتی و درمان بیماری ها.
 
این متخصص طب سنتی در خصوص اینکه روزه برای چه افرادی مفید است، گفت: افرادی که بیشترین نفع را در روزه داری می‌برند کسانی هستند که دچار پرنوشی و پرخوری باشند و یا مزاج سرد و تر دارند در این حالت روزه داری بهتر از هر داروی ضد چاقی یا کبد چرب و یا هر چیز دیگری می‌تواند به سبک شدن بدن و دفع مواد زائد و رطوبت‌های زائد بدن کمک کند.
 
رضایی پور تاکید کرد: ممکن است در ابتدای روزه داری افراد به علت اینکه دچار کاهش انرژی و تشنگی می‌شوند، وارد مرحله سوخت و ساز چربی می‌شوند و ممکن است علائم گوارشی بدبویی دهان و…، ایجاد شود ولی بعد از گذشت چند روز کم کم عادت می‌کنند و شرایط بهتری پیدا می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه حتماً باید در طول ماه رمضان وزن کم کرد، گفت: در صورتی می‌توان فهمید که روزه داری خوبی داشته‌ایم که هر فردی بعد از ماه مبارک رمضان وزن کم کرده باشد و اگر در طول ماه مبارک نیم تا یک کیلو وزن کم شده باشد در این صورت متوجه می‌شویم که روزه‌داری خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم.
 
 
دریافت  خدمات تخصصی طب سنتی (مزاج شناسی ، کودکان ، زنان و نازایی ، گوارش ، مفاصل ، تغذیه ، پوست و مو ، نورولوژی ، کنترل عوارض سرطان ، چاقی و لاغری).

نوبت گیری : 88776028-021

سفارش فرآورده‌های طب سنتی : 88795153-021
کلمات کلیدی
{author_name}
تصویر نویسنده :

×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب