• تاریخ انتشار : 1393/02/21 - 16:34
  • بازدید : 2290
  • تعداد بازدیدکننده : 43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی دانشکده طب سنتی شهیدبهشتی:

سفر یک روزه علمی- زیارتی اعضای هیأت علمی و دستیاران طب سنتی و داروسازی سنتی به شهر مقدس قم

در روز دوشنبه 15/2/1393 جمعی از دستیاران طب سنتی و داروسازی سنتی به همراه اعضای هیأت علمی این دانشکده عازم سفر یک‌روزه به شهر مقدس قم شدند.

در روز دوشنبه 15/2/1393 جمعی از دستیاران طب سنتی و داروسازی سنتی به همراه اعضای هیأت علمی این دانشکده عازم سفر یک‌روزه به شهر مقدس قم شدند.

ابتدا قبل از ظهر از بزرگترین مرکز کامپیوتری علوم اسلامی که به مرکز نور معروف است، بازدید به عمل آمد. آیت‌ا... رحیمی ثابت مسئول پروژه کتابخانه جامع طب سنتی اسلامی نور توضیحات جامع و کاملی در مورد این نرم‌افزار و نسخه ارتقایافته آن دادند. بقیه فعالیتهای این موسسه نیز برای گروه معرفی شد و در مورد بروزکردن و افزایش قابلیت نرم‌افزار کتابخانه نور تبادل نظر صورت گرفت.

بعد از ظهر نیز کتابخانه آیت‌ا... مرعشی نجفی که یکی از بزرگترین کتابخانه‌های جهان اسلام می‌باشد، مورد بازدید قرار گرفت. در این بازدید مخزن کتب نسخ خطی و محل قرنطینه کتب خطی مورد بازدید قرار گرفت. آقای اوسطی که به گرمی از گروه استقبال کردند، توضیحاتی در مورد زندگی آیت‌ا... مرعشی، انگیزه ایشان برای جمع‌آوری نسخ خطی، روش خریداری‌کردن این نسخ توسط ایشان، روش نگهداری و ضد عفونی و مرمّت کتب خطی دادند.

علاوه بر فضای علمی کتابخانه، فضای روحانی حاکم بر این مرکز همه بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار داد.

در این بازدید یک‌روزه رییس گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی قم و اعضای هیأت علمی آن نیز گروه را همراهی کردند.

در انتها با زیارت حرم مطهر حضرت معصومه کریمه (س) به برکات این سفر علمی بیش از پیش افزوده شد.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,عمومی,آرشيو اخبار
  • گروه خبری : 10207
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب