• تاریخ انتشار : 1398/01/12 - 04:26
  • بازدید : 111
  • تعداد بازدیدکننده : 54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
نخوردن شام و زیاد خوردن سالاد موجب لاغری نمی شود

نخوردن شام و زیاد خوردن سالاد موجب لاغری نمی شود

نخوردن شام و زیاد خوردن سالاد موجب لاغری نمی شود

نخوردن شام و زیاد خوردن سالاد موجب لاغری نمی شود

 

دکتر محمد عسکر فراشاه گفت: مصرف زیاد سالاد برای کاهش اشتها و کاهش وزن، نه تنها به این هدف منجر نمی شود بلکه باعث ضعف هضم و بروز مشکلات گوارشی نظیر نفخ و ترش کردن می شود.

به گفته وی امروزه سالادها که از فرهنگ غرب وارد ایران شده یکی از مشکلات سفره ایرانی امروز محسوب میشود و مصرف مداوم و زیاد آنها با غذا، مشکلات متعدد گوارشی و عصبی را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: مصرف زیاد سالاد، با پرکردن حجمی از معده تاحدی اشتهای فرد را کاهش می دهد ولی چون اکثر ترکیبات سالادها ترکیبات سردی نظیر گوجه فرنگی ،خیار سبز و کاهو هستند پس از مدتی کوتاهی باعث ضعف هضم و ضعف بدن می شود و با ایجاد اشتهای کاذب، دوباره در فرد رغبت بیشتری ایجاد کرده و باعث چاقی می شود و علاوه بر آن اضافه نمودن مقادیر زیادی سس به این سالادها ضرر مصرف همزمان آنها با غذاها را 2 چندان میکند.

این متخصص طب ایرانی، یکی دیگر از باورهای غلط طبی و از اشتباهات بزرگ افراد برای رژیم های لاغری را نخوردن شام دانست که نه تنها فرد، لاغر نمی شود بلکه سبب ضعف بدنی وی می گردد.

عسکرفراشاه تصریح کرد: بر اساس دیدگاه طب ایرانی از مهمترین وعده های غذایی روزانه، وعده شام است که در ابتدای شب باید میل شود و حذف آن می تواند به بدن آسیب های جدی وارد کند.

وی یادآور شد: براساس دیدگاه طب ایرانی اگر هنگام شب در معده، چیزی نباشد حرارت بدن به جای آنکه به آن بپردازد به رطوبت اصلی بدن متوجه میشود و آن را خشک میکند و فرد دچار ضعف شده و اختلال در خواب هم به دنبال دارد.

وی عوارض نخوردن شام از دیدگاه طب ایرانی را ضعف و کم شدن بینایی، از دست رفتن رطوبت اصلی بدن و پیری زودرس و از دست رفتن قوتی میشودکه با چیز دیگری قابل برگشت نیست.

عسکر فراشاه، منظور از شام از دیدگاه طب ایرانی را غذایی سنگین و پرچرب ندانست و گفت: منظور از شام، غذایی سبک و کم چرب است.

به گفته وی غذای شب، نیروی پیر و جوان است و می تواند سودمندتر از غذای روز باشد، زیرا در شب، انرژی کاملا صرف اعمال داخل بدن شده و هضم، قوی تر میگردد و مواد بیشتری جذب بدن میشود.

 

 
براي دريافت  خدمات تخصصی طب سنتی (مزاج شناسی ، کودکان ، زنان و نازایی ، گوارش ، مفاصل ، تغذیه ، پوست و مو ، نورولوژی ، کنترل عوارض سرطان ، چاقی و لاغری).

نوبت گیری : 88776028-021

سفارش فرآورده‌های طب سنتی : 88795153-021
  • گروه خبری : چاغی ولاغری
  • گروه خبری : 75958
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب