فاطمه عزّی
سمت: مسئول کتابخانه رشته تحصیلی: علم اطلاعات و دانش شناسی/ گرایش مدیریت کتابخانه های دانشگاهی مقطع تحصیلی: کارشناس ارشد پست الکترونیک: library.tm@sbmu.ac.ir شماره تماس: 88773521 |
|
شرح وظایف مسئول کتابخانه
1.خرید منابع - سفارش منابع مورد نیاز اعضای هیأت علمی و دانشجویان به ناشران - پیگیری و دریافت کامل موارد سفارش داده شده - برقراری و حفظ ارتباطات با فروشندگان، ناشران و کارگزاران
2. سیاستگذاری و برنامهریزی برای سازماندهی (فهرستنویسی، نمایهسازی و یا چکیدهنویسی) کلیه منابع موجود - ثبت کتاب و کلیه مراحل آمادهسازی کتاب از مهمور نمودن کتب تا الصاق لیبل - سازماندهی کتب و فهرستنویسی منابع در نرم افزار مدیریت منابع کتابخانه - روزآمدسازی اطلاعات نرم افزار کتابخانه
3. سرویس دهی، راهنمایی و پاسخگویی به مراجعین جهت استفاده صحیح از منابع - پذیرش عضو و ورود اطلاعات اعضاء - استخراج لیست تاخیری و پیگیری به منظور عودت منابع، ارسال پیامک دیرکرد - جستجوی منابع اعم از کتاب، نشریات، پایاننامههای مورد نیاز، پاسخگویی به درخواست مراجعان - خدمات امانت و تحویل کتاب - راهنمایی مراجعان برای استفاده از مخزن و استفاده از نرم افزارهای کاربردی - جستجوی مقالات علمی مورد نیاز - تمدید و رزرو کتب درخواستی
4. برنامه ریزی جهت امور مربوط به نمایشگاههای سالانه - گردآوری عنوانهای مورد نیاز بر اساس درخواست اساتید و دانشجویان - تنظیم فهرست نهایی بر اساس سقف مجاز خرید به ترتیب الویت - شرکت در نمایشگاههای کتاب، سفارش، خرید و هماهنگی با ناشران جهت تهیه منابع مورد نیاز - انجام کلیه مراحل مربوط به واحد کارپردازی و انبارداری و مالی
5. امور مربوط به پایان نامه - تهیه فرمهای تسویه حساب - بررسی کلیه موارد آییننامه و تطبیق پایان نامه با آیین نامه نگارش پایان نامه دانشکده - انجام امور مربوط به تسویه حساب دستیاران و صدور گواهی عدم بدهی - ارسال پایاننامه به کتابخانه ملی - ورود اطلاعات و بارگذاری فایل پایان نامه در نرم افزار کتابخانه
6. اطلاع رسانی - ارسال اخبار مربوط به کتابخانه و پایگاههای اطلاعاتی به اساتید و دانشجویان - ارسال پیامک و ایمیلهای اطلاع رسانی
7. امور مربوط به اینترانت و سایت کتابخانه - جمع آوری کتب الکترونیک - طراحی وب سایت اینترانت (کتابخانه دیجیتال) - بارگذاری کتاب در اینترانت دانشکده - تهیه فایل آموزشی برای استفادهکنندگان از بانکهای اطلاعاتی - به روز نمودن مطالب پرتال کتابخانه
8. برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر امور داخلی کتابخانه و سایر فعالیتها - امور مربوط به ارزشیابی کتابخانه - برگزاری کارگاهها با هماهنگی کتابخانه مرکزی - امور اتوماسیونی و ارباب رجوع و تهیه گزارشات درخواستی - خدمات اشاعه گزینشی اطلاعات (SDI) |