• تاریخ انتشار : 1394/08/06 - 10:08
  • بازدید : 1070
  • تعداد بازدیدکننده : 31
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
روابط عمومی دانشکده طب سنتی:

انتخابات بزرگ شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی نزدیک است/ گزارشی از روند برگزاری و تاثیرات آن بر ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان

انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برای نخستین بار به صورت متمرکز در سراسر دانشکده ها و خوابگاه ها برگزار می شود همین موضوع این انتخابات را به یکی از بزرگترین فضاهای مشارکتی دانشگاههای علوم پزشکی کشور تبدیل کرده است. این انتخابات در سطح کلیه خوابگاهها و دانشکده های تابعه 18 و 19 آبان برگزار می شود.

روابط عمومی دانشکده:

انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برای نخستین بار به صورت متمرکز در سراسر دانشکده ها و خوابگاه ها برگزار می شود همین موضوع این انتخابات را به یکی از بزرگترین فضاهای مشارکتی دانشگاههای علوم پزشکی کشور تبدیل کرده است. این انتخابات در سطح کلیه خوابگاهها و دانشکده های تابعه 18 و 19 آبان برگزار می شود.

 انتخابات چطور برگزار می شود؟

نریمانی مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر کمیته اجرایی درباره نحوه برگزاری این انتخابات فراگیر چنین توضیح می دهد: برای سهولت ثبت نام دانشجویان، این مدیریت با همکاری واحد فناوری اطلاعات دانشگاه، نسبت به راه اندازی سامانه الکترونیک ثبت ­نام انتخابات شورای صنفی دانشجویان به نشانی http://daneshjooei.sbmu.ac.irا قدام کرده است، که دانشجویان متقاضی عضویت در شورای صنفی دانشکده یا خوابگاه می توانند از سوم تا هشتم آبان ماه نسبت به ثبت­ نام و ارسال فرم عضویت  اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این موضوع که مهلت تبلیغات نامزدها در طی پنج روز متوالی از 13 آبان ماه تا 10 صبح روز یکشنبه هفدهم آبان ماه می‌باشد، می افزاید: دانشجویان بایستی برای شرکت در این انتخابات به دانشکده خود مراجعه کنند، چراکه با توجه به دستورالعمل اجرایی انتخابات شورای صنفی، امکان ارسال صندوق سیار به مراکز درمانی و بهداشتی میسر نمی ­باشد.

 به گفته دبیر کمیته اجرایی انتخابات شوراهای صنفی، مطابق با آیین نامه و دستورالعمل اجرایی شورای صنفی مصوب وزارت بهداشت، همه دانشجویان می توانند در انتخابات شورای صنفی مشارکت داشته باشند. دانشجویان هم به عنوان دواطلب انتخابات شورای صنفی و هم با مشارکت در انتخاب دانشجویان دارای شرایط لازم، می توانند در این راستا فعالانه حضور پیدا کنند.

وی شرایط عمومی داوطلبان عضویت در شوراهای صنفی دانشجویان را این موارد اعلام می کند: تابعيت جمهوري اسلامي ايران، التزام عملي به قانون اساسي و ولايت فقيه، نداشتن مسوولیت و عضويت در شورای مرکزی تشکل های اسلامی و سیاسی در داخل دانشگاه، نداشتن بیش از یک ترم مشروطي آموزشي، دانشجو صرفاً می تواند فقط در یک شورای صنفی واحد دانشگاهی(خوابگاه یا دانشکده) عضویت داشته باشد، مدت باقي‌مانده از دوران تحصيل با احتساب ترمی که در آن انتخابات بر گزار می شود کمتر از دو ترم نباشد. همچنین دانشجویان مشمولان قوانين آموزشي دانشجوی میهمان، سنوات گذشته، بورسیه، و....نمی‌توانند عضو شوراها شوند.

نریمانی در این گفتگو ضمن اشاره به این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دلیل دارا بودن 12 دانشکده، 14 خوابگاه دانشجویی و جمعاً 26 حوزه انتخاباتی، بزرگترین انتخابات دانشگاه­های علوم پزشکی کشور را برگزار خواهد کرد، می افزاید:"دوران دانشجویی، مناسب­ ترین زمان، برای شکوفایی همه ابعاد وجودی و استعدادهای نهفته دانشجویان است.شورای صنفی بستر مناسبی برای تربیت مدیران آینده کشور است. بایستی به دانشجویان اعتماد کرد، خطاهای احتمالی آنان را پذیرفت و اجازه بلوغ کامل اجتماعی به دانشجویان داد، تا دانشجویان با پذیرش نقش­های متعدد در عرصه­ های مختلف، تمرین و مشق مدیریت کنند و انرژی جوانی و پویای ذهنی خود را در مسیر پویایی دانشگاه و جامعه به کار گیرند".

راهی برای گرفتن تصمیمات متناسب در راستای خدمات مطلوب

 دکتر جرجانی رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در آستانه نزدیک شدن به انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه در این باره می گوید: همفکری و مشارکت فعال دانشجویان در تصمیم سازی های دانشگاه برای  ارتقاء امور رفاهی، آموزشی و پژوهشی، علاوه بر افزایش آگاهی، موجبات تجربه اندوزی و آشنایی دانشجویان با مراحل برنامه ریزی و فرایندهای مرتبط با آن را رقم می زند.

وی امی افزاید: با برخورداری از ظرفیت تفکر خلاق و ایده پرداز دانشجویی، تصمیمات متناسب در راستای ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان در زمینه های مختلف اتخاذ می شود، که این امر در بهبود روند مرتبط با امور صنفی دانشجویان نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  اهمیت و جایگاه ویژه شوراهای صنفی در دانشگاهها برلزوم  تعامل بیشتر این شورا ها با مسوولان به منظور انعکاس و پیگیری مسایل و مشکلات دانشجویان به شیوه صحیح تاکید می کند.

رئیس دانشکده پزشکی با توجه به نقش حمایتی مسوولان از شوراهای صنفی، شناخت جایگاه شورا به عنوان یک فرصت، اهمیت دادن به نظرات شورا در برنامه ریزی و امور اجرایی و جلب مشارکت دانشجویان در زمینه های صنفی را از جمله مسائلی که می تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف این شورا داشته باشد.

به گفته وی دانشجویان بایستی برای مشارکت هرچه بیشتر و استفاده بهینه از فضای دانشگاه و بهبود و ارتقای وضعیت خود همت گمارند و با ایده های نو و راهکارهای متناسب با خواسته های دانشجویی و در چارچوب ضوابط و امکانات موجود دانشگاه در شوراهای صنفی مشارکت فعال داشته باشند.

گفتنی است با توجه به  این که دور اول انتخابات در تیرماه در دانشکده پزشکی برگزار شد، دور دوم آن نیز همزمان با دیگر دانشکده ها در آبان ماه 94 برگزار می شود.

 
  • گروه خبری : عمومی,آرشيو اخبار
  • گروه خبری : 24973
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب